23 juni 2011

Bloggens politiska snapsvisor - #4

Som en nedräkning till midsommarafton bjuder The Viktor Report på en serie nyskrivna snapsvisor. Tanken är att partilojalister i (nästan) alla läger ska hitta sin egen favorit till nubben – tidigare har vi betat av sossar, moderater och sverigedemokrater. Nu har turen kommit till regeringens stödhjul.
BORGERLIGA SMÅPARTIER
JAG FÅNGADE EN RÖST IDAG
Melodi: Jag fångade en räv
Trestämmig sång
(Hägglund:)
Jag fångade en röst idag, men rösten slant ur lådan
Men lika glad för det är jag, men gladast är nog Maudan
Hå hum, min sång är dum, vad är det här för liv?
Om KD finns om hundra år, så är det i arkiv
(Björklund:)
Jag fångade en keps idag, och örfilade ungen
Men lika glad för det var han, han var ju faktiskt tvungen
Hå hum, mitt krig mot flum, det börjar spåra ur
Hög tid för ett nytt projekt – nu snor jag ungens lur
(Olofsson:)
Jag fångade en Saab idag, fick strul med leveransen
Men lika glad för det är han, den holländske chimpansen
Hå hum, han verkar skum, det går väl som det går
Nu skiter jag i Trollhättan, och tar ett sabbatsår
(Alla:)
Hå hum, var sång är dum, vi är ju ingenting
Men vad gör det, när Fredrik finns och Anders kommer kring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

The Viktor Report har för avsikt att vara en interaktiv blogg. Dock förbehåller vi oss rätten att helt godtyckligt ta bort kommentarer som på ett eller annat sätt inte faller upphovsmannen i smaken.

Med andra ord har du full rätt till din åsikt, så länge den inte kontrasterar allt för mycket med vår.