1 juni 2011

Viktor Barth-Kron - en kort resumé


Född 1986, uppväxt mestadels i Hässelby i västra Stockholm. Examen från Blackebergs gymnasium.

Efter flera kortare projekt i mediebranschen arbetade jag mellan åren 2007 och 2009 som först redaktionschef och därefter chefredaktör för tidningen och sajten Stureplan. Därefter, under 2010 och fram till sommaren 2011, på Aller Media som webbchef och skribent inom politik, kultur och sport för magasinet Café.

Från och med augusti 2011 tillhör jag Dagens Nyheter och den nystartade Stockholmsredaktionen. Exakt i vilken form kommer att visa sig när satsningen sjösätts i offentligheten.

Vid sidan av heltidsjobben har jag varit skribent och redaktör på frilansbasis för en rad olika tidningar och projekt och agerat återkommande panelhöna i bland annat Sveriges Radio (Brunchrapporten) och TV4 (Kvällsöppet). Sedan säsongen 2007 är jag också matchspeaker för Djurgårdens IF i fotbollsallsvenskan.

Den här bloggen, The Viktor Report, sjösattes under 2008 och har hunnit med en rad kostymer under åren som gått. Den har funnits här på blogspot, på Stureplan.se och senast på Cafe.se. I samband med valrörelsen 2010 nischade jag bloggen mot politik och samhällsfrågor - ett tilltag som sett till både publik och genomslag blev så lyckat att jag fortsatt på samma spår sen dess. Under hela tiden sen dess har bloggen befunnit sig i läsartoppen i sitt segment - periodvis som nummer ett.

TVR är inte en vanlig politisk debattblogg. Den förbehåller sig rätten att slå åt alla håll, gärna med en satirisk udd. Den stöttar inget parti, utan befinner sig i ständig opposition mot dumhet och hyckleri - oavsett färg.

Fler frågor? Maila mig på viktor.barthkron@gmail.com!